Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΣΤΟ ΥΨΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΓΚΙΝΑΝΙ ΣΤΟ ΑΙΑΝΤΕΙΟ

MYTHOS ART & MEDIA

Η ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ, ΤΟ ΓΚΙΝΑΝΙ

Γράφει: ο Δημήτριος Ν. Μπελεφάντης
Φωτογραφίες: Θάλεια Δ. Μπελεφάντη

ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΑΙΩΝΕΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ ΥΠΗΡΞΑΝ ΟΙ ΚΡΙΣΙΜΟΤΕΡΟΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.
ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΠΕΡΙΟΧΩΝ, ΤΟ ΠΑΙΔΟΜΑΖΩΜΑ, Η ΠΕΙΡΑΤΕΙΑ ΠΟΥ ΕΠΛΗΞΕ ΚΥΡΙΩΣ ΤΑ ΝΗΣΙΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ, ΜΕΙΩΣΑΝ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΑΝ Ή ΕΞΑΦΑΝΙΣΑΝ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΥΛΩΝ.
ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΑΥΤΗ ΟΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΣΕ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ.
ΟΙ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΛΕΓΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΗΤΑΝ ΠΛΑΓΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΜΕΡΑ ΜΕΡΗ.
ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΕΦΤΙΑΧΝΑΝ ΜΙΚΡΑ, ΜΕ ΛΙΓΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ.
ΤΑ ΟΡΕΙΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΩΡΙΑ, ΠΟΥ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΤΟΝ 15ο ΑΙΩΝΑ, ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΑΝ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ, ΑΠΑΛΛΑΓΜΕΝΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΠΙΕΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΣΑΝ ΑΤΑΚΤΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ( ΡΕΜΠΕΤ ΑΣΚΕΡ ) ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΤΙΚΑ ΣΤΙΦΗ.
ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΕΧΤΙΖΑΝ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΑΝ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΜΥΝΑ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ.
ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ, Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΤΑΝ ΣΧΕΔΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΤΕΧΝΙΑ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΕ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ.
ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΑΝ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥΣ.
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ ΧΩΡΙΣΑΝ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΕ ΔΥΟ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ: ΤΗΝ ΘΕΡΙΝΗ, ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΕ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΕ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.
Ο παλαιός μεσαιωνικός οικισμός και το εκκλησάκι των Αγίων Γεωργίου & Δημητρίου, στο υψίπεδο του Γκίνανι στο Αιάντειο της Σαλαμίνας
ΣΤΟ ΑΙΑΝΤΕΙΟ, ΣΤΟ ΥΨΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΓΚΙΝΑΝΙ, ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ 19ο ΑΙΩΝΑ, ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΆΚΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΕΣ ΣΥΝΟΙΚΙΕΣ.
ΣΠΑΝΙΑ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΠΕΤΡΕΠΑΝ ΤΟ ΚΤΙΣΙΜΟ ΝΕΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ.
ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΝ ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΠΙΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ.
ΕΞΑΛΛΟΥ, ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΙ ΤΕΧΝΙΤΕΣ.
ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΑΝ ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΩΝ, ΠΟΥ ΧΤΙΖΟΝΤΑΝ ΜΕ ΔΑΠΑΝΕΣ ΕΥΕΡΓΕΤΩΝ.
ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΤΥΠΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΗΣ ΦΡΑΓΚΟΚΡΑΤΙΑΣ.
Ο ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΥΡΕΠΙΣΤΕΓΟΣ, ΜΟΝΟΚΛΙΤΟΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΟΥ ΣΚΕΠΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΜΑΡΕΣ ΠΟΥ ΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΝ ΣΤΑΥΡΟ.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΔΙΝΑΝ ΤΟΤΕ ΣΤΗ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗ ΧΑΜΗΛΗ ΕΙΣΟΔΟ, ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑΠΕΙΝΩΘΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ.

Στο εξωτερικό μέρος της μικρής εκκλησίας στο Γκίνανι και πάνω από την είσοδο υπάρχει ένα κομμάτι, μαρμάρινο λείψανο κάποιου αρχαίου ναού με λαξευτούς ρόδακες
Η ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΕΙΤΑΙ, ΚΑΤΑ ΠΑΣΑ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ, ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ Η ΠΕΙΡΑΤΕΙΑ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΑΝΘΟΥΣΕ.
ΦΥΣΙΚΑ ΟΧΕΙΡΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΚΡΥΜΕΝΟ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΠΟ ΒΟΥΝΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ.
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΥΨΙΠΕΔΟ ΚΑΙ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΧΩΡΙΟ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ.
Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ Η ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑ ΕΙΧΑΝ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ.
ΤΟΥΤΟ ΒΕΒΑΙΑ ΒΡΙΣΚΕΙ ΤΗΝ ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ.
ΒΟΗΘΕΙΑ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ ΑΠΟ ΠΟΥΘΕΝΑ.
Το κοινόχρηστο μεγάλο, λαξευτό σε επίπεδο βράχο, αλώνι του μεσαιωνικού οικισμού Γκίνανι.
ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΦΡΟΝΤΙΖΑΝ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΣΙΜΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ.
Η ΓΥΡΩ ΠΕΡΙΟΧΗ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΑΚΡΥ ΛΙΒΑΔΙ.
ΠΟΛΥ ΛΙΓΟ ΤΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΣΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ.
ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΧΤΙΖΟΤΑΝ ΑΠΟ ΠΕΤΡΕΣ ΚΑΙ ΣΤΕΓΑΖΟΝΤΑΝ ΜΕ ΣΧΙΣΤΟΠΛΑΚΕΣ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΣΥΓΚΡΑΤΟΥΣΑΝ ΞΥΛΙΝΑ ΔΟΚΑΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΡΩΝΟΝΤΑΝ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΜΕ ΛΙΠΑΡΟ ΧΩΜΑ ΚΑΙ '' ΒΟΥΝΙΕΣ '' ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΓΙΝΟΤΑΝ ΑΔΙΑΒΡΟΧΟ ΟΤΑΝ ΞΕΡΑΙΝΟΤΑΝ.
ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΚΑΙ ΚΕΡΑΜΟΣΚΕΠΕΣ.

ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΑΥΤΑ ΕΙΧΑΝ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΑΤΕΛΕΙΕΣ.
ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΟΤΑΒΑΝΑ, ΕΝΩ ΟΙ ΤΟΙΧΟΙ ΤΟΥΣ, ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΠΕΔΟΙ ΗΤΑΝ.
ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΙΛΑΜΕ.
ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΓΕΝΙΚΑ, ΘΕΩΡΟΥΣΑΝ ΤΟΥΣ ΡΑΓΙΑΔΕΣ ΚΑΤΩΤΕΡΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΚΑΖΑΝ ΝΑ ΝΤΥΝΟΝΤΑΙ ΦΤΩΧΙΚΑ, ΝΑ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΣΕ ΜΙΚΡΑ ΣΠΙΤΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΦΤΩΧΟΓΕΙΤΟΝΙΕΣ, ΑΚΟΜΗ ΤΟΥΣ ΤΑΠΕΙΝΩΝΑΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΞΕΥΤΕΛΙΖΑΝ.
ΤΟ ΚΑΘΕ ΣΠΙΤΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΤΑΝ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΔΩΜΑΤΙΟ, ΤΟ '' ΜΟΝΟΣΠΙΤΟ '' ΟΠΩΣ ΛΕΓΟΝΤΑΝ.
ΧΡΗΣΙΜΕΥΕ ΩΣ ΚΟΥΖΙΝΑ, ΚΑΜΑΡΑ ΚΑΙ ΧΩΡΟΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ.
ΑΛΛΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΓΝΩΡΙΣΜΑ ΗΤΑΝ ΟΙ ΘΥΡΙΔΕΣ ( ΜΙΚΡΑ ΚΥΒΙΚΑ ΑΝΟΙΓΜΑΤΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ ), ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΣΑΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΟΙΚΙΑΚΑ ΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ.
ΟΙ ΤΟΙΧΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΗΤΑΝ ΕΠΙΧΡΙΣΜΕΝΟΙ ΜΕ ΧΩΜΑ ΚΑΙ ΑΣΒΕΣΤΗ.
ΣΕ ΜΙΑ ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΔΩΜΑΤΙΟΥ ΗΤΑΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΥΠΑΡΞΗ ΠΥΡΟΣΤΙΑΣ ( ΤΖΑΚΙ ).
ΕΙΝΑΙ ΕΥΝΟΗΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΜΑΖΕΜΑ ΠΛΟΥΤΟΥ.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΓΙΝΟΤΑΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΠΟΣΗ ΓΗ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ Ο ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΗΣ ΚΑΛΥΠΤΕ ΤΙΣ ΑΜΕΣΕΣ ΒΙΟΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΑΝΑΓΚΕΣ.
ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΕΙΝΑΙ ΒΡΑΧΩΔΕΣ ΚΑΙ ΑΓΟΝΟ ΥΠΗΡΞΕ ΜΙΑ ΚΑΘΑΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΟΙ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ, ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΣΙ, ΗΤΑΝ ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ.
ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΠΑΚΡΟ ΤΑ ΕΙΔΗ ΠΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΟΙΚΟΣΙΤΑ ΖΩΑ, ΩΣΤΕ, ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΡΟΥΧΙΣΜΟΥ, ΤΟΥ ΦΩΤΙΣΜΟΥ, ΤΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΠΟΔΗΣΗΣ Κ.Α.
 Τα κτίσματα που βλέπετε στο βάθος δεν υπάρχουν πια, κάποιοι φρόντισαν να ισοπεδωθούν, αν και προστατευόμενος αρχαιολογικά χώρος. η πολιτεία βρίσκεται σε λήθη ( μπάτε σκύλοι αλέστε ), '' με τις υγείες μας '', καλά που υπάρχουν και οι φωτογραφίες και αυτό το blogspot για να μαθαίνουν οι νέοι μας την ιστορία του τόπου τους, η οποία σε λίγο καιρό θα είναι πια '' ΦΑΝΤΑΣΜΑ ''.

ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΟΙΚΗΜΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΩΣ ΣΠΙΤΙΟΥ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΑΛΛΟΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ.
Ο ΦΟΥΡΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΛΑΡΙ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΑΚΡΙΒΩΣ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΗ Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΤΗΣ ΝΟΙΚΟΚΥΡΑΣ ΣΕ ΑΥΤΑ.
ΜΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΣΠΙΤΙΚΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ.
ΟΙ ΣΤΑΒΛΟΙ ΤΩΝ ΟΙΚΟΣΙΤΩΝ ΖΩΩΝ ( ΤΟ ΝΤΑΜΙ ) ΒΡΙΣΚΟΝΤΟΥΣΑΝ ΜΑΚΡΥΤΕΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ Η ΔΥΣΟΣΜΙΑ.
ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΕΚΕΙΝΗ ΟΙ ΧΩΡΙΚΟΙ ΖΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΕΣΧΑΤΗ ΠΕΝΙΑ.
ΗΤΑΝ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΤΟΥΣΑΝ ΜΙΑ ΘΡΗΣΚΟΛΗΠΤΗ ΚΑΙ ΑΠΑΙΔΕΥΤΗ ΜΑΖΑ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΗΤΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΑ ΝΑ ΑΣΚΗΣΟΥΝ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ.
ΟΙ ΑΡΩΣΤΙΕΣ ΘΕΡΙΖΑΝ ΤΟΝ ΠΛΗΘΥΣΜΟ.
ΜΕΓΑΛΟ ΧΤΥΠΗΜΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΝΑΥΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΡΑΓΙΑΔΩΝ.
ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΥΠΟΧΡΕΩΝΑΝ ΤΟΥΣ ΣΚΛΑΒΩΜΕΝΟΥΣ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΟΥΝ ΣΤΙΣ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΓΑΛΕΡΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΘΑΥΜΑΣΙΑ ΤΗ ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ.

 Η ωραία Αγιογράφηση της μικρής εκκλησίας, που έχει δεχτεί εικαστική επέμβαση με πράσινη λαδομπογιά!!

ΟΙ ΣΚΛΗΡΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΑΝΑΓΚΑΣΑΝ ΠΟΛΛΟΥΣ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΟΥΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥΣ.
ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΣΑ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΟΥ ΚΙΟΥΤΣΟΥΚ ΚΑ'Ι'ΝΑΡΤΖΗ ( 1774 ), ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΡΑΓΔΑΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΣΤΗΚΕ ΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΕΙΣ, ΩΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ.
Ο ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΕ ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΡΕΙΝΟ ΑΥΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΞΟΟΤΗΤΑΣ ΕΡΗΜΩΣΕ.
ΣΗΜΕΡΑ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ ΤΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΑΓΙΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙ.

 Από την παλιά Αγιογράφηση οι Αγιοι Γεώργιος & Δημήτριος, και όχι οι Αγίοι Θεοδωροί όπως παραπλανητικά αναφέρονται κάποιοι που δεν ξέρουν τι τους γίνεται σχετικά με αυτά τα θέματα.
Κύριοι σταματήστε να τραβάτε το σχοινί της παραπληροφόρησης, γιατί θα σας αποκαλύψουμε.



ΝΑ ΤΙ ΑΦΗΓΕΙΤΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, ΟΤΑΝ ( 11 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΤΟΥ 1828 ), ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ ΚΑΙ Ο ΛΑΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΔΕΧΤΗΚΕ ΩΣ ΛΥΤΡΩΤΗ:
'' Είδα πολλά στη ζωή μου, αλλά παρόμοιο θέαμα με αυτό που είδα δεν έχω ξαναδεί και εύχομαι ούτε κανείς άλλος να δεί.
Γυναίκες αναμαλλιασμένες, άνδρες με λαβωματιές πολέμου, ορφανά γυμνά που έμεναν σε σπηλιές, μανάδες που έδειχναν τα πεινασμένα μωρά στην αγκαλιά τους και μου ζητούσαν να τα βοηθήσω να ζήσουν.
Τίποτα δεν τους είχε απομείνει, έλεγαν ''.




2 σχόλια: